RSS

Erti Sebuah Kehidupan.......

Apabila berbicara mengenai kehidupan saya akan bertanya kepada orang di sekeliling saya, "Berapa kalilah kita hidup” dan jawapan yang saya selalu dengar,

"Kita hidup hanya sekali” .

Inilah yang selalu disebut: “Enjoylah beb… hidup hanya sekali”.

Mmg la hidup hanya sekali.tapi adakah kita tau bile kite akan mati??meninggalkan dunia yang hanya tmpt tumpangan sementara nie??kite pun xtau bile kite akan mati.

kadang2 aku beringat jgk psl nie.tp....ye la..hati orang muda kan.kite nk enjoy bole tp biarlah berpada.

kehidupan yang aku lalui sebelum nie ader pahit n ader manisnya.nak xnak aku sbg manusia biasa kena tempuh jgk.bila kite lalui semua nie,ia akan mematangkan aku untuk aku menjadi lebih dewasa, lebih berfikir kehadapan dan akan memajukan diri aku yang dulu hanya di takuk lama.

dan sekarang aku sedar yang aku mampu lalui semua ini.aku berjaya menempuh semua onak dan duri, memecahkan dinding yang sentiasa berada didepan aku untuk menyusahkan hidup aku selama ini.tp perjalanan hidup aku bukan sampai disini saja.banyak lg yg aku kena tempuh.

tp alhamdulliallah aku berjaya.dar aku UPSR ke PMR ke SPM ke DIPLOMA dan insyaallah aku berjaya untuk menggenggam segulung IJAZAH yang selama ini aku xterfikir pun.inilah berkat doa restu dari ibu bapa aku yang xpenat2 ingin melihat aku berjaya.

dari aku seorang yang malas,degil,xdgr ckp n mcm2 lg la.cikgu2 lama aku dulu pun xcaye aku sampai tahap mcm ni.nie la cabaran yang aku sahut,rintangan yang aku tempuh selama nie untuk aku berjaya dalam hidup seperti orang lain jgk.

xlama lagi aku akan menjadi seorang ENGINEER mekanikal.xsangka langsung.mcm aku dalam mimpi pulak aku ble sampai mcm nie.nie la namanya kehidupan,xpenah penat untuk memajukan diri sendiri, keluarga dan orang sekeliling kita.

tanpa kehidupan yang selesa,yang harmoni,orang akan pandang rendah kat kita.melihat kita speperti sampah yang hanya perlu dibuang merata2.DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER!!!..

ape2 pun kepada orang2 di luar sana,pembaca2 blog,jalani la kehidupan anda dengan sebaik mungkin.manfaatkan sepenuhnya apa yang ada di dunia ini.

salam untuk semua.....





>

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

syaf said...

bagus...betul 2...
slagi terdaye beruseha lah untuk memajukan diri..semoge 2010 tahun yg bermakne untuk ko

papa Jahat said...

yeahh!!!thank u...